Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Dotaz:

Prosím, o radu nebo o nasměrování na správný kontakt. Jsem v invalidním důchodu a začal jsem podnikat a chtěl bych poskytovat klientům náhradní plnění, prosím, kde k tomuto získám informace a nebo stačí k položce na fakturu jen napsat,,Náhradní plnění“?

Odpověď:

Bohužel takto jednoduché to není. Proto, abyste mohl poskytovat své služby v režimu náhradního plnění, tak musíte splňovat podmínku více jak 50% OZP zaměstnanců v přechozím kvartálu, poté si můžete zažádat o statut tzv. uznaného zaměstnavatele a tím pádem budete moci i žádat o dotace a také i poskytovat náhradní plnění. Více na https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-435#cast3 Jen si prosím ověřte jak to je s možností vydávat náhradní plnění pro OSVČ, pokud je to Váš případ. U běžných zaměstnavatelů tam byla totiž podmínka 1 roku, ale zcela narovinu říkám, že si tím teď nejsem na 100% jistá a nechci Vás zmýlit.

Všechny faktury, které vydáte v režimu náhradního plnění pak musíte zapsat do registru a také odběratel tam musí údaje uvést…. Více zde:

https://portal.mpsv.cz/web/zamestnavani-ozp/enp/metodicka-podpora

Tím, kdo by Vám měl odpovědět na všechny potřebné podrobnosti je místě příslušný úřad práce, podle sídla Vaší firmy (v Praze je to krajská pobočka ÚP hl.m.Prahy)

Bohužel systém je poměrně hodně náročný, co se papírování týče.